“I don’t feel the least bit guilty”: businessman mentioned in Sport-express ex-owner’s death note denies charges 

“I don’t feel the least bit guilty”: businessman mentioned in Sport-express ex-owner’s death note denies charges
Ivan Rubin Photo: Rambler

In Vladimir Tyurenkov’s words, Ivan Rubin borrowed money from him for a construction of a restaurant. The businessman emphasized that he had not threatened Rubin, even though the loan agreement was over a few months ago.

Vladimir Tyurenkov, a businessman mentioned in a Sport-express ex-owner Ivan Rubin’s death note denies charges against him, reports 360 TV-channel. 

Rubin blamed Vladimir Tyurenkov for his death. He owned Tyurenkov €70 thousand. Tyurenkov allegedly threatened to break Rubin’s legs and fingers unless the latter paid back.

Tyurenkov confirmed that the former owner of Sport-express owned him a substantial sum of money. In his words, they had a notarized loan agreement. The loan agreement was over a few months ago, however the businessman states that he had not threatened Rubin. 

In Tyurenkov’s words, he had an appointment with Rubin for 4 pm, yesterday, to figure out the issues related to the debt. It was approximately at the same time when the newspaper’s ex-owner’s dead body was found. The businessman said that he had been waiting for Rubin for about an hour, but the latter was not in touch. The debtor managed to pay about €12 thousand back. 

The suicide note:

IMG_2988.JPG

“He borrowed money a year ago; I don’t know for what purposes. He allegedly had a business. As far as I remember, he borrowed money for a construction of a restaurant at VDNKh.” Tyurenkov said. 

The businessman doesn’t consider himself involved in Rubin’s death. “I believe it was an emotional time for him. But I don’t feel the least bit guilty. My conscience is clear.” The entrepreneur stated. 

There’re also accusations against another man - a certain Vladimir Alekseevich who, during the period from 2005 to 2007, had allegedly stolen 53 million rubles ($809.6 thousand), and $300 thousand from the newspaper’s ex-owner.

Tags: Moscow
Discuss

Recommended

1 / 3